loading...
همراه تنها

سعید رضایی بازدید : 394 یکشنبه 19 خرداد 1392 نظرات (0)

همه هست آرزويم كه ببينم از تو رويي

 
چه زيان تو را كه من هم برسم به آرزويي؟!

 
به كسي جمال خود را ننموده ‏يي و بينم                     

همه جا به هر زباني، بود از تو گفت و گويي!

 
غم و درد و رنج و محنت همه مستعد قتلم                
تو بِبُر سر از تنِ من، بِبَر از ميانه، گويي!


به ره تو بس كه نالم، ز غم تو بس كه مويم             
شده ‏ام ز ناله، نالي، شده‏ام ز مويه، مويي

 
همه خوشدل اين كه مطرب بزند به تار، چنگي          

من از آن خوشم كه چنگي بزنم به تار مويي!


چه شود كه راه يابد سوي آب، تشنه كامي؟                                       
چه شود كه كام جويد ز لب تو، كامجويي؟


شود اين كه از ترحّم، دمي اي سحاب رحمت!       
من خشك لب هم آخر ز تو تَر كنم گلويي؟!


بشكست اگر دل من، به فداي چشم مستت!                                           
سر خُمّ مي سلامت، شكند اگر سبويي


همه موسم تفرّج، به چمن روند و صحرا                                                
تو قدم به چشم من نه، بنشين كنار جويي!

 
نه به باغ ره دهندم، كه گلي به كام بويم                                                  

نه دماغ اين كه از گل شنوم به كام، بويي


ز چه شيخ پاكدامن، سوي مسجدم بخواند؟!                                      
رخ شيخ و سجده گاهي، سر ما و خاك كويي

 
بنموده تيره روزم، ستم سياه چشمي                                                              

بنموده مو سپيدم، صنم سپيدرويي!

 
نظري به سويِ (رضوانيِ) دردمند مسكين                                           

كه به جز درت، اميدش نبود به هيچ سويي

 
چه زيان تو را كه من هم برسم به آرزويي؟!

 

 
به كسي جمال خود را ننموده ‏يي و بينم                     

همه جا به هر زباني، بود از تو گفت و گويي!

 
غم و درد و رنج و محنت همه مستعد قتلم                

تو بِبُر سر از تنِ من، بِبَر از ميانه، گويي!


به ره تو بس كه نالم، ز غم تو بس كه مويم             
شده ‏ام ز ناله، نالي، شده‏ام ز مويه، مويي

 
همه خوشدل اين كه مطرب بزند به تار، چنگي          

من از آن خوشم كه چنگي بزنم به تار مويي!


چه شود كه راه يابد سوي آب، تشنه كامي؟                                       
چه شود كه كام جويد ز لب تو، كامجويي؟


شود اين كه از ترحّم، دمي اي سحاب رحمت!       
من خشك لب هم آخر ز تو تَر كنم گلويي؟!


بشكست اگر دل من، به فداي چشم مستت!                                           
سر خُمّ مي سلامت، شكند اگر سبويي


همه موسم تفرّج، به چمن روند و صحرا                                                
تو قدم به چشم من نه، بنشين كنار جويي!

 
نه به باغ ره دهندم، كه گلي به كام بويم                                                  

نه دماغ اين كه از گل شنوم به كام، بويي


ز چه شيخ پاكدامن، سوي مسجدم بخواند؟!
رخ شيخ و سجده گاهي، سر ما و خاك كويي

 
بنموده تيره روزم، ستم سياه چشمي       

بنموده مو سپيدم، صنم سپيدرويي!

نظري به سويِ (رضوانيِ) دردمند مسكين
كه به جز درت، اميدش نبود به هيچ سويي

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 145
  • بازدید کلی : 2,947
  • کدهای اختصاصی
    log
    داستان روزانه

    داستان کوتاه

    داستان کوتاه


    دعای عظم البلا
    نماز حاجت

    دریافت کد اوقات شرعی

    دریافت کد آمارگیر سایت

    دریافت کد وضعيت آب و هوا

    لبیک یا اباصالح المهدی(عج)

    نواي جمكران

    313ستاره

    پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم

    ˙·٠●❤جــــوان عــــاشـق❤●٠·˙

    آخرالزمان انتظار مهدویت

    جنبش وبلاگی

    پورتال جامع مهدویت

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    حدیث